Gepersonaliseerd? Hoezo?

Gepersonaliseerd? Hoezo?

Het abonnement van mijn smartphone loopt binnenkort af, dus ben ik op zoek naar een vervolgabonnement. Mijn leverancier heeft natuurlijk ook door dat mijn abonnement afloopt en komt tijdig met een voor mij speciaal voordelig aanbod. Ze hebben mijn gebruiksgegevens, dus kunnen dat aanbod waarschijnlijk prima op mijn gebruik aanpassen.

Toch niet

Dat laatste blijkt waarschijnlijk toch moeilijker dan verwacht. Mijn gebruik kenmerkt zich door veel belminuten en weinig internetgebruik, omdat ik bij internet vaak wacht tot ik een Wifi-verbinding heb. Mijn provider stelt nu een abonnement voor met veel te weinig belminuten en een voor mij absurd overschot aan MB’s per maand. Verwachten ze nu echt dat ik daar enthousiast over word?

Niet de enige

Mijn provider is niet de enige die mij ‘blij maakt’ met overtollige ballast. Mijn leverancier van internet en tv thuis stuurde me een aantal maanden een juichende brief waarin trots werd vermeld dat mijn internetsnelheid omhoog ging en een nieuwe app. Door deze verbeteringen gingen de maandelijkse kosten natuurlijk wel met ruim 10 % omhoog. Het enige wat mij hier interesseert is de kostenverhoging. Ik zie voor mezelf geen enkel voordeel van beide ‘verbeteringen’ en wil graag mijn oude abonnement behouden met de bijbehorende kosten. Maar ja; dat is natuurlijk niet mogelijk.

Moe

Ik had verwacht dat alle digitale volgsystemen die bijhouden wat ik digitaal uitspook zouden leiden tot aanbiedingen die daarbij aansluiten. Daarin word ik toch regelmatig teleurgesteld. Ik krijg de indruk dat wordt uitgegaan van standaardprofielen waar ik word ingepropt. Wat heeft het dan voor zin om mijn digitale activiteiten bij te houden? Dat vind ik toch al niet leuk, maar als je het doet, doe er dan ook iets mee in mijn voordeel!

Beroepsdeformatie

Nu snap ik wel dat de medewerkers van al die aanbieders zelf de hele dag met technologische ontwikkelingen bezig zijn en daardoor wellicht de indruk krijgen dat iedereen op diezelfde manier met hun product bezig is. Lieve medewerkers:

Wordt wakker! Dat is niet zo!!!!!

 

Eyeopener

Lieve medewerkers: wisten jullie dat er ook mensen zijn die hun smartphone vooral gebruiken om te bellen? Mensen die geen films kijken op hun mobiel? Mensen die… Dat weet ik, omdat ik zelf zo iemand ben. Ik heb aan weinig genoeg en ga dan ook op zoek naar een andere leverancier.

 

 

DELEN: Facebook Twitter Pinterest Google Plus StumbleUpon Reddit Email

Gerelateerde Berichten

Reageren

Je mag deze tags gebruiken:: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>