Het aardige broertje van de reus

Er was eens een reus die het hele rijk bezighield. Alle onderdanen werkten hard om de reus tevreden te stellen, want de reus had gezegd dat als hij niet telkens groeide het slecht met de mensen zou aflopen. De mensen waren bang voor de reus, maar er waren ook veel...

Lees meer

Seizoensgebonden

Seizoensgebonden Op 17 maart 2016 stond in onze krant dat er al asperges werden geoogst die in verwarmde grond stonden, onder een speciale folie; kortom: klaargestoomd. (Het officiële aspergeseizoen begint traditioneel op de tweede donderdag van april. ) Het bericht...

Lees meer

Ik heb de oplossing! Wat is het probleem? (Deel 2)

Ik heb de oplossing! Wat is het probleem? (Deel 2) In mijn vorige blog van 21 februari jl. heb ik verteld over de organisatieadviseur die uitgaat van zijn eigen specifieke managementsysteem en daarbij gaat kijken hoe uw organisatie daarin kan worden gepast. Iets...

Lees meer

Ik heb de oplossing! Wat is het probleem?

Ik heb de oplossing! Wat is het probleem? (Deel 1) U kent ze wel: de organisatiemodellen die al uw problemen oplossen als u die maar in het voorgeschreven format invoegt. Natuurlijk is het verhelderend om naar een bepaalde systematiek toe te werken die je consequent...

Lees meer

De halfvolle boekenkast

De halfvolle boekenkast Vrij recent heb ik een nieuwe smartphone aangeschaft met 8 GB intern geheugen, want dan heb je veel ruimte om allerlei handige apps te installeren. Als ik deze 8 GB visualiseer als een boekenkast ziet het er ongeveer zo uit: Nu blijkt 8 GB niet...

Lees meer

TomTom-denken

TomTom-denken Net terug uit Londen waar we met de plattegrond in de hand lopend de meeste bezienswaardigheden hebben gezien realiseerde ik me wat je mist als je alleen op je navigatie-app zou letten. Nu zagen we ook waar we ons bevonden in onze omgeving. Zo konden we...

Lees meer

Smart phone, Stupid people

Smart Phone, Stupid people Worden we volgers van onze apparatuur? Worden onze apparaten steeds slimmer? We, tenminste de ontwikkelaars van ‘smart’ technologie, leggen steeds complexere verbanden tussen steeds meer data. De bedachte verbanden komen voort uit historisch...

Lees meer

Too big data?

Er wordt veel verwacht van de mogelijkheden van big data en Internet of Things. Terecht, want het slim combineren van neutrale, real time data kan veel onnodige handelingen voorkomen. In veel scenario’s lijken we er van uit te gaan dat deze groei ongelimiteerd kan...

Lees meer

De gebrek-aan-informatie-maatschappij

Bij het installeren van mijn printer liep ik er weer tegenaan: gebrek aan informatie. Er wordt vaak beweerd dat we in een informatiemaatschappij leven. Zo zie je bij vergelijkingssites vaak informatie over aspecten van het product waar je waarschijnlijk nog nooit van...

Lees meer

Informatie delen? Echt niet!

Bij het organiseren van een bijeenkomst rondom een complex thema met partijen met strijdige belangen vroeg ik één van de partijen haar informatie met mij te delen, zodat ik de bijeenkomst goed kon voorbereiden, maar dat verzoek werd niet gehonoreerd. Hierdoor konden...

Lees meer

Too big data

Er wordt veel verwacht van Big Data. Terecht, want het slim combineren van neutrale, real time data kan veel onnodige handelingen voorkomen. In veel scenario’s gaan we er van uit dat deze groei ongelimiteerd kan doorgaan. Wat gebeurt er als dat niet het geval blijkt...

Lees meer

Projectmanagement: doel gehaald of systeem gevolgd?

Projectmanagement: doel gehaald of systeem gevolgd? Soms lees je verontrustende berichten: patiënt overleden na operatie maar ziekenhuis heeft geen fouten gemaakt in het protocol, dus treft geen blaam. Of: bedrijf failliet, maar geldverstrekker heeft het draaiboek...

Lees meer

SEO: leidend of dienend?

Search Engine Optimization: leidend of dienend? Wie schrijft voor internet houdt rekening met gevonden worden via SEO. Daarvoor kijk je naar veel gebruikte woorden en gaat die woorden zelf ook gebruiken om goed gevonden te worden. Doordat je die woorden gebruikt,...

Lees meer

Apptaart of appgebakjes?

Apptaart of appgebakjes? Bij feestjes kun je soms kiezen uit een stuk van een taart of een los gebakje. Kies je dan een stuk van een groter geheel of voor een losstaande traktatie? Die keuze heb je ook als je als gemeente een initiatief wilt ontwikkelen op het gebied...

Lees meer

Blog koeriersdienst

De klant kiest een artikel, geen koeriersdienst Klantcontact is voor veel koeriersdiensten een argument om zelf pakketjes af te leveren bij de klant thuis, want het idee is dat de klant onthoudt welk bedrijf het pakketje heeft bezorgd en dat hij bij een volgende...

Lees meer

Telefoonnummer:

06 49 632 030

Adres

Prinses Beatrixstraat 38
6661 VR  Elst